![]() |
| ![]() Download ~1s/28,8kbps. |
Bratislava 21. júla (TASR) - Osemčlenná skupina slovenských
turistov, ktorá v pondelok podvečer letecky pricestovala do Bulharska s cestovnou kanceláriou (CK) , strávila prvú noc namiesto v trojhviezdičkovom hoteli Belica s bazénom v chatkách uprostred lesíka. Ak prvú noc sa podľa jedného z účastníkov zájazdu napokon o 24.00 h ubytovali na základe rozhodnutia delegáta v spomínaných chatkách, druhú noc strávili štyri páry de facto neznámych ľudí údajne v troch dvojposteľových izbách v štvorhviezdičkovom hoteli Magnólia. Podľa riaditeľa CK Bisera Yelamova však boli klienti ubytovaní v luxusnejšom ubytovacom zariadení ako mali pôvodne byť. "V súčasnosti sú ubytovaní v štvorhviezdičkovom hoteli Magnólia, ktorý bol postavený minulý rok. Cena pobytu v tomto zariadení je 26 990 Sk, zatiaľ čo cena pobytu v hoteli Belica je 15 490 Sk," uviedol v reakcii pre TASR riaditeľ CK . Upozornil, že podľa zmluvných podmienok medzi CK a klientmi môže kancelária v prípade preobsadenosti hotela poskytnúť ubytovanie v inom zariadení rovnakej alebo vyššej kvality, s čím klienti súhlasili. CK tak neporušila svoje povinnosti voči klientom, dodal. Turisti, ktorí zaplatili za jeden zájazd zhruba 15 tisíc Sk, o svojej nespokojnosti informovali najprv delegáta zájazdu, ktorý ich odbil s tým, že všetko bude v poriadku. Keď ho poprosili, aby začal vec riešiť, požiadal ich o mobilný telefón s vysvetlením, že na tom svojom nemá kredit. "Dnes nás dokonca presviedčal, že namiesto v troch izbách sme bývali v štyroch," priblížil prístup delegáta jeden z účastníkov zájazdu. Zákazníci sa preto telefonicky obrátili na riaditeľa CK , ktorý ich ubezpečil, že sa bude problémom zaoberať. Podľa riaditeľa Slovenskej asociácie cestovných kancelárií Roberta Kohlmanna by CK nemala výrazným spôsobom meniť podmienky a charakter zájazdu. Ak tak urobí, zákazník má právo aj priamo na mieste, respektíve počas zájazdu odstúpiť od zmluvy. V takom prípade mu musí CK zabezpečiť cestu domov, zaplatiť rozdiel medzi spotrebovanými a poskytnutými službami a v prípade zhoršenia kvality poskytnutých služieb umožniť zľavu z ceny zájazdu. Trojhviezdičkový hotel Belica, ktorý CK označila na svojej internetovej stránke za útulný hotel vhodný aj pre náročnejších klientov s hodnotením ***+, sa nachádza v bezprostrednej blízkosti pláže. Štvorhviezdičkový hotel Magnólia, ktorý CK definuje ako vhodný aj pre náročnejších turistov, sa nachádza 250 metrov od pláže. Problém však je, že osem klientov CK býva namiesto v štyroch, v troch izbách a prvý večer strávili v chatkách. ms pa |